2023. 05. 31.

Rebarbarás-epres mandulás pite

Rebarbara a süteménybe kívánkozó zöldség 


Hozzávalók:

a tésztához
250g    liszt
100g    vaj
80g      víz
só        csipet

más nem kell  a tésztához nem maradt ki semmi

Elkészítés:

az epres rebarbarás lekvárhoz

250g       eper
250g       rebarbara
1db         dzsemfix 2:1

Elkészítés:

  • Az apróra vágott epret, rebarbarát, dszemfixet sűrűre főztem.


a mandula krémhez

100g     vaj
2db       tojás M
100g     barna cukor
100g     mandula liszt

tetejére  250g    rebarbara
szórásnak barna cukor


Elkészítése:

  • Puha vajat összekevertem a cukorral, hozzáadtam a mandula lisztet, tojást.
  • Krémes masszává kevertem.
A pite összeállítása

  • A pitesütőbe nyújtott tésztát megkentem  a kihűlt lekvárral.
  • Az összegyúrt lehulló tésztát 26 cm re nyújtottam, lekvárra terítettem.
  • Erre a tészta lapra öntöttem  mandula krémet.
  • A mandula krémre rakosgattam a feldarabolt nyers rebarbarát.
  • Megszórtam barna cukorral.
  • 180°C-ra előmelegített sütőben kb 40 perc alatt megsült.














 









Nincsenek megjegyzések: