2023. 05. 18.

Rebarbarás pite

 Rebarbara a desszertként használható zöldség

Rebarbarás pite


Hozzávalók: 

a tésztához


120g  búza liszt
60g    teljes kiőrlésű búza liszt
120g  vaj
20g    negyedannyi édesítő-vagy 80g  cukor 
24g    tojás sárga - 1 db
1db    zöld citrom héja
47g     zöld citrom leve - 1 db
40g     tejföl

a krémhez


250ml    tej
1mk       vanília kivonat
74g         tojás sárga - 3 db
10g         negyedannyi édesítő
16g         étkezési keményítő
80g         vaj

a rebarbarához

400g      rebarbara
10g        negyedannyi édesítő
1mk       vanília kivonat
              víz

a tetejére

20g  mandula forgács-opcionális

Elkészítés
  • Tésztához a lisztben elkevertem a vajat, hozzákerült az édesítő, reszelt citromhéj, majd citromlé, tojás, tejföl hozzáadásával tésztává gyúrtam.
  • Fél órára hűtőszekrénybe került.
  • Majd kinyújtottam  ,hosszú pitesütő formába simitottam,  sütőpapírt terítettem a tésztára ráöntöttem a kerámia sütőbabot,  180°C-ra előmelegített sütőben 12 percig sütöttem, majd a sütőbab eltávolítása után további 20 percig.

  • A feldarabolt rebarbarát lábasban 2-3  percig összeforraltam az édesítővel vaníliával, majd kiszedve a vízből kihűlt. 

  • A krémhez vízgőz felett a vaj kivételével a hozzávalókat puding állagúra sűrítettem.
  • Kihűtöttem, hozzákevertem a puha vajat.

  • Az így elkészült krémet a közben kihűlt pite tésztára simítottam, rárakosgattam a kihűlt rebarbarát, mandula forgáccsal megszórtam.















  





                Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a Sütnifőzni Konyhafelszerelési Webáruház





















Nincsenek megjegyzések: