2023. 03. 24.

Medvehagymás krémsajtos sonkás babka

Puha kalács tésztában krémes töltelékkel fűszeres babka








Hozzávalók:
a tésztához

28dkg        finom liszt
28dkg        kenyér liszt
10g            medvehagymás só
3db            tojás M
150ml        víz
7g              instant élesztő
13dkg        vaj



a töltelékhez

12dkg          natur krémsajt
25dkg          ricotta
10dkg          tejföl
10dkg          sajt-félzsíros
20dkg          sonka-száraz füstölt
10g              vaj
1db              citrom leve
2csokor       medvehagyma
                    só,bors

lekenésre

1db           tojás
2dkg         magkeverék-szezámmag, lenmag chiamag






Elkészítés:
  • Langyos 50 ml vízben felfuttattam  az  élesztőt.
  • Az átszitált lisztekkel összekevertem, a sót, tojásokat, élesztős vizet, a maradék vizet.
  • Kicsit dagasztottam, majd apránként hozzáadtam a puha vajat,
  • alaposan  megdagasztottam a tésztát
  • Kelesztő tálban 1 órát  kelt.

Amíg kelt  a tészta elkészítettem a tölteléket
  •  Egy serpenyőben  a felolvasztott vajon kisütöttem az apróra felkockázott sonkát.
  •  Hozzáadtam a finomra aprított medvehagymát, kicsit átkevertem és levettem tűzhelyről.
  • Összekevertem  krémsajtot, ricottát, tejfölt, sót, borsot, citrom levet, finomra reszelt sajtot,
  •  belekevertem a sonkás medvehagymát.
A tölteléknek jót tesz ha  hűtőben kicsit áthűl.

  • A megkelt tésztát   lisztezett munkalapon átgyúrtam,
  • kb 1 cm vastag téglalap formára nyújtottam.
  • Megkentem a lehűlt töltelékkel, feltekertem  a hosszabbik oldalán.
  • Hosszában felvágtam -( végén kb 2 cm egyben hagytam ( könnyebb visszafordítani )  )
  • A vágott oldalakat felfordítottam, a  tekercs feleket egymás köré fontam, mindig a  vágott éllel felfelé.
  • A végét forma alá befordítottam a  hogy ne nyíljon szét.
  • Tetejét tojással lekentem, magokkal megszórtam.
  •  Nagyméretű 30x15 cm-es kenyérsütő formába helyeztem    ahol 30 percet még kelt.
  • 180°C-ra előmelegített sütőben  kb 45-50 perig sült.
  • Rácson kihűlt     teljes hűlés után szeletelhető.
A receptet itt találtam változtatásokkal nálam így készült.


Medvehagymás só


Hozzávalók:

2csokor  medvehagyma
50dkg     tengeri só

Elkészítése:

  • A medvehagymát késes aprítóban nagyon finomra, pépesre aprítottam.
  • Hozzáadtam a sót, alaposan összekevertem.
  • Nagyméretű tepsibe sütőpapírt terítettem   rákentem a medvehagymás sós pépet,
  • Sütőben 70°C-on 3 óra alatt megszárítottam.
  • Csörgősre kell szárítani, ha vizes marad penészedni fog.
  • Fűszeres üvegbe kanalaztam amiből könnyű adagolni főzéskor.









2023.04.10-ig     MEDVEHAGYMA  kupon kód beírásával 10% kedvezménnyel vásárolható minden termék 13.000  Ft kosárérték felett.  Akciós termékekre is érvényes.

Nincsenek megjegyzések: