2023. 03. 15.

Mákos-sárgarépás virág

 Mák virágok

Mákos sárgarépás  apró sütemény virág  kiszúróval mintázva

Hozzávalók:

5dkg     vaj
8dkg     cukor
4db       tojás M 
2db       narancs leve-kb 0,5 dl
15dkg   liszt
25dkg   sárgarépa-finomra reszelve
12g       sütőpor
10dkg   mák-darálva



Elkészítés:

  • Tojássárgát vajjal cukorral kikevertem, hozzáadtam a narancs kifacsart levét,
  • majd hozzákevertem a sütőporos lisztet, sárgarépát.
  • Mindezeket alaposan összedolgoztam.
  • Belekevertem a felvert tojásfehérjét.
  • A tészta  3/4 részét egy 25x25 cm-es sütőpapírral kibélelt tepsibe  simítottam.
  • A maradék tésztába belekevertem a mákot
  • Ezt a maradék mákos tésztát kis halmokban elosztottam a tészta felületén
  •  itt-ott
  •  Nem kevertem bele csak ráraktam
  • 170°C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsült.
  • Miután kihűlt virág kiszúró formával vágtam fel, a lehulló darabok is elfogytak.
  • Jót tesz a tésztának ha éjszakát áll és csak azután szeleteltem













Nincsenek megjegyzések: