2023. 08. 07.

Tekert kakaós kalács


Tekert kalács  tang zhong-gal

Hozzávalók:

a tang zhonghoz

25g          liszt
150g     víz 



550g   tönköly liszt
150g   rétes liszt
40g     DW 1:4 negyedannyi  cukorhelyettesítő
              ( vagy 160g  cukor )
2db      tojás
30g      élesztő
4dl       tej 
1tk       cukor
70g       vaj
3ek       kakaópor
1db       tojás 




  • A Tang Zhong technika egy természetes állomány javító eljárás, ősi japán technika amitől foszlósabb puhább lesz a kalács, kenyér, péksütemény ( amiben alkalmaztuk )
  • Otthoni körülmények között készült pékárú állomány javítójának is nevezik
  • Hogy mennyi tangzhong készüljön az a végső mennyiségtől függ mennyi liszttel dolgozunk.
  • Folyadék ami lehet tej vagy víz 4-5-6 szoros lehet a liszthez viszonyítva.
  • Az eljárás lényege: a folyamat során a lisztben lévő keményítő zselatinizálódik, dagasztás közben a liszt több folyadékot tud felvenni és  megkötni, magasabbra tud emelkedni, foszlósabb lesz jobb lesz a textúrája

Elkészítés 


A tang zhong

  • A vizet forrásig melegítettem majd a   továbbra is melegedő vízbe apránként hozzáadtam a lisztet.
  • Habverővel kevergetve puding állagúra főztem.
  • Mindez nem tartott tovább 1-2 percnél 
  • Előző este is elkészíthető, hűlt állapotba kell a tésztához adni.
  • Nagyobb adag is készülhet, 1-3 napig zárt tálban hűtőszekrényben eltartható.


A kalács
  • Az élesztőt kevés tejben a cukorral, felfuttattam, majd hozzáadtam az átszitált lisztekhez.
  • Hozzáadtam a felvert tojást, az összes tang zhongot, cukorpotlót, tejet, összedagasztottam.
  • Apránként hozzá került  a puha vaj.
  • Alaposan összedagasztottam, ketté vettem egyik adagba belekevertem a kakaóport, amit kevés tejben elkevertem
  • Kelesztő tálban  duplájára kelesztettem,  kinyújtottam, a világosra fektettem a barnát, feltekertem.
  • Tepsiben még 30 percet kelesztettem. Tojással lekentem a tetejét.
  • 180˘-ra előmelegített sütőben kb 40 perc alatt megsült.
  • (A hozzáadott tej liszt fajtánként változhat lehet több vagy kevesebb, a sütési idő sütőnként változó, szintén lehet több vagy kevesebb )














Nincsenek megjegyzések: