2023. 08. 30.

Szedres financier



Édes egyszerű sütemény aminek az elkészítésénél egy apró lépést fontos betartani. A vajat  felforraljuk, ezzel megtisztítjuk a víztől.

Maradék tojásfehérje felhasználásához egyszerű és finom sütemény.


Hozzávalók:

60g       liszt
90g       mandula darált
90g       vaj
100g     cukor
165g     tojásfehérje ( 4 db )
6g         sütőpor
16db    szeder



Elkészítés:

  • A vajat felforraltam, mindaddig forrásban tartottam míg a felesleges víz elpárolgott róla, borostyán sárga színt nem kapott, leszűrtem.
  • Összekevertem az átszitált lisztet, darált mandulát, sütőport,cukrot, tojás fehérjét amit nem kell felverni.
  • Összekevertem, hozzáadtam a meleg, de nem forró vajat.
  • Kivehető aljú sütőformába terítettem, 16 db  szedret elosztottam a felületén.
  • 180˘C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsült.





















Nincsenek megjegyzések: