2023. 03. 12.

Medvehagymás mini zsemle

 Medvehagymás mini zsemle reggelihez, húsvéti sonka mellé, krémekhez kencékhez


Hozzávalók:

50dkg         liszt
2,5 dl          tej
1tk             cukor
2,5 dkg      élesztő-friss
1ek             só
0,5 dl          olaj
10 dkg        tejföl
2csg           medvehagyma-finomra aprítva
10dkg        magkeverék ( fehér/fekete szezám mag, lenmag )


Elkészítés:
  • Kevés tejben cukorral elkevertem az élesztőt, megvártam míg felfut.
  • Liszthez adtam a  sót, apróra darált magkeveréket, olajat, maradék tejet.
  • Tejfölben elkevertem az aprított medvehagymát, a lisztes keverékhez adtam, a  felfutott élesztővel együtt.
  • Mindezeket alaposan összedagasztottam, míg az edény falától el nem vált.
  • Kelesztő tálban kb 1 órát kelesztettem.
  • Miután megkelt 16 db-ra osztottam, kigömbölyítettem.
  • Sütőpapírral leterített  Sütőlapra rakosgattam, kb fél órát még kelt.
  • 200°C-ra előmelegített sütőben 20 percig sült, majd 180°C-ra mérsékelt hőn még 20 percig








Nincsenek megjegyzések: