2023. 05. 09.

Epres kocka

 Hozzávalók:
a tésztához


8db        tojás S
200g      cukor 
125g      liszt
2g          sütőpor
2g           só
1tk         vanília kivonat
1db        citrom héja


az eper szószhoz
400g     eper
70g       cukor 
3ek       citrom lé friss citromból
10g      étkezési keményítő


a krémhez
250g       mascarpone
45g         cukor
200ml     tejszín
1tk          vanília kivonat
1db         citrom leve és héja


mandula forgács-opcionális



Elkészítés:
  • Az apróra vágott epret citromlével cukorral összefőztem, étkezési keményítővel besűrítettem.
  • Félre tettem hűlni.

  • Tésztához a tojás sárgákat a cukor 3/4 részével krémesre kevertem, reszelt citrom héjat és vaníliát hozzá adtam.
  • Sütőporral sóval elkevert lisztet beleadagoltam a tojásos keverékbe.

  • Tojás fehérjéket a maradék cukor fokozatos hozzáadásával kemény habbá vertem, a tojásos keverékhez adtam apránként.
  • Az így összeállt tésztát   2 db 28 x 37 cm-es tepsibe kanalaztam,  ( tepsi sütőpapírral kibélelve )
  • 180˘C-ra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt megsült.

  • Krémhez a mascarponét összekevertem a cukorral, vanília kivonattal, citrom levével és reszelt héjával. 
  • Keményre vert tejszínnel  lazítottam, összekevertem.

 tészta összeállítása

  • Mindkettő tésztát  kettévágtam. Lett 4 db tészta lap
  • Egy tészta lapot megkentem eper szósszal, majd mascarpone krémmel, rá kerül egy tésztalap
  • eperszósz, mascarpone krém......
  • Felső lap krémjére mandula forgács került.
Kevés eper szósz maradt amit a sütemény mellé lehet kínálni.







       Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a Sütnifőzni Konyhafelszerelési Webáruház 

Nincsenek megjegyzések: