2023. 05. 10.

Bécsi túrós palacsinta

 Vanília mártás alatt készre sült bécsi túrós palacsinta



A bécsi palacsinta Francia országból származik, onnét került Bécsbe, majd Romániába, akiktől mi is átvettük.
Ez  a variáció kicsit eltér a szokásostól érdemes kipróbálni az elkészítésére fordított idő felülmúlj az ízélményt. 






Hozzávalók:

a palacsintához

300g   liszt
3db     tojás 
3dl      tej
30g     cukor
3,5dl   szénsavas víz
40g     vaj

Elkészítése:
  • Tojást cukorral sóval habosra kevertem, váltakozva adtam hozzá a tejet és lisztet.
  • Simára, csomómentesre kevertem. 
  • Hozzákevertem az olvasztott vajat, szénsavas vízzel lazítottam.
  • 1óra pihentetés jót tesz az állagának.
  • Palacsinta sütőben kisütöttem.

a vanília szószhoz

300ml      tej
200ml      tejszín
100g        tejföl
5db          tojássárgája 
1db         vanília rúd
10g         liszt
30g         vaj
150g       cukor

Elkészítése:
  • Tejet tejszínt összekevertem, hozzáadtam a sót, vanília kikapart magját valamint a  vanília burkot  is. (ezt a végén el kell távolítani )
  • Elkezdtem főzni.
  • Hozzáadtam a lisztben elkevert vajat ( sűrítésnek )
  • Felforraltam a tejes tejszínes lisztes vajas keveréket.
  • Közben a tojássárgákat cukorral habosra kevertem, hozzáadtam apránként lassan a forró tejes keveréket, folyamatos keverés közben. ( lassan, kevergetve, apránként )
  • A z összekevert tejes tojásos keveréket vízgőz felett felfőztem 85-87°C tartományban.
  • Folyamatos keverés közben lehűtöttem.
  • Lehűlt állapotában hozzákevertem a tejfölt.

a töltelékhez

700g        túró
100g        tejföl
3db          tojás
120g        cukor
1/2db       citrom héja+leve
1/2db       narancs héja +leve
mazsola  opcionális nálam nem került bele


Elkészítése:

  • Tojás sárgákat a cukor felével habosítottam.
  • Hozzáadtam az áttört túrót, citrom - narancs levét és reszelt héját, tejfölt, maradék cukorral  felvert tojás fehérjét.
  • Átkevertem.
  • ( Mindenki más - más alapanyagot használ ha híg lenne a töltelék lehet hozzá étkezési keményítőt adni )

Összeállítás

  • Porcelán sütőformát zsiradékkal kikentem, kevés vanília szószt öntöttem az edénybe.
  • A megsült palacsintákat megtöltöttem túrós töltelékkel, feltekertem, félbe  (harmadba is lehet )
  • vágtam, sütőtálba rakosgattam a darabokat, fedéssel.
  • Ráöntöttem a maradék vanília szószt.
  • 190°C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt átsült.
  • Tálalás előtt pihentetés jó tesz, könnyebb szeletelni.













A receptet itt találtam.


















Nincsenek megjegyzések: