2015. 05. 01.

Bagoly és smiley sütipecsétes keksz

Készült már  sütipecsétes keksz, most a baglyon és a smileyn volt a sor.



Hozzávalók:

30dkg    liszt
12dkg    cukor
10dkg    vaj
1db       citrom reszelt héja
1db       vanília rúd kikapart magja
1db       tojás

olalára 5dkg olvasztott csokoládé, 1-2 ek kókusz reszelék


Elkészítés:

A felkockázott hideg vajat  elmorzsoltam a  liszttel, belekevertem a cukrot, reszelt citrom héjat, vaníliát és a tojás hozzáadásával tésztává formáztam. Tetővel lezárt tálban 1 órát hűtőszekrényben pihentettem.
Az áthűlt tésztát, enyhén lisztezett munkalapon fél cm vastagra nyújtottam majd a bagolyhoz pogácsaszaggatóval  8 cm-es, a smileyhoz  5 cm-es  köröket szúrtam ki, és a szaggatón keresztül rányomtam  a mintát, -igy nem tudott terülni a tészta, majd egy széles spatulával alányúltam és a sütőlemezre emeltem, megakadályozva  a kiszúrt forma deformálódását.
Sütőpapírral leterített sütőlapon  180°C-on 8-10 perc alatt megsültek.
Vízgőz fölött olvasztott csokoládéba majd kókuszreszelékbe forgattam a kekszek oldalát.




































         bagoly és smiley sütipecsét





                                                                         www.sutnifozni.hu




Nincsenek megjegyzések: