2015. 05. 03.

Óriás szív isler

Az isler azaz az ischler az ausztriai   Bad Ischl városáról kapta  a nevét, Ferenc József tiszteletére készítette a város Zuner nevű cukrászdájának mestercukrásza. Az eredeti receptben  ribiszke lekvár szerepelt, ma  már számtalan változatban készül akár krémes összetétellel is.



Hozzávalók:

10dkg    finom liszt
15dkg   durum liszt
5dkg     graham liszt
10dkg    dió-darált
10dkg    cukor
20dkg    vaj
1db        tojás
1mk       só


10dkg     étcsololádé
lekvár      ízlés szerint


Elkészítés:

A lisztet összekevertem a cukorral, sóval, dióval,  elmorzsoltam a vajjal és a tojás hozzáadásával tésztává gyúrtam.
Tetővel lezárt tálban  hűtőszekrényben  1 órát pihentettem, majd átgyúrtam hogy nyújtható legyen de ne puhuljon meg.
Lisztezett munkalapon kb 4-5 mm-es  vastagra kinyújtottam, 22 cm-es szív torta sütő mentén vágtam ki a 2db lapot,  maradék tésztából kicsi szíveket szúrtam ki.
Sütőpapírral leterített sütőlapon 180°C-ra előmelegített sütőben 7-10 perc alatt világosra sült.
Amikor kihűlt  lekvárral megkentem az egyik lapot, majd  ráillesztettem a párját. Olvasztott csokoládéval  bevontam.










              tortacsipke, karton alátét



                                                                           www.sutnifozni.hu





Nincsenek megjegyzések: