2016. 05. 04.

Sajtos-burgonyás pogácsa




Hozzávalók:

70dkg    tönkölybúza liszt világos
23dkg    sertés zsír
15dkg    burgonya-főzve, áttörve
2,5dkg   élesztő-friss
1dl         tej
1tk         cukor
2dkg      só
15dkg    füstölt sajt
2db        tojás
15dkg    tejföl

1db        tojás lekenésre







                                              tálaláshoz kerámiák a www.sutnifozni.hu webáruházból



Elkészítés:

-Langyos, cukros tejben elkevertem az élesztőt, felfutott.
-Sóval elkevert lisztben elmorzsoltam a zsírt, hozzáadtam  az áttört burgonyát, a reszelt sajt háromnegyed részét, az élesztős tej,  tojás, tejföl hozzáadásával  tésztává dagasztottam.
-Szobahőmérsékleten duplájára kelesztettem, majd kétszer hajtogattam, hajtogatások között 30 perc pihentetéssel.
-Enyhén lisztezett munkalapon kb 2 cm vastagra nyújtottam, 5 cm-es pogácsakiszúróval   kiszaggattam. 
-Sütőpapírral leterített sütőlapon még 30 percet pihent, majd tojással lekentem, megszórtam a maradék sajttal,  200°C-ra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt megsült.




                                                                         www.sutnifozni.hu


Nincsenek megjegyzések: