2016. 05. 09.

Almás pite-gluténmentes








Nem vagyok glutén érzékeny, de néha készítek glutén mentes süteményeket, ritkán a blogra is felkerül. Most Hadarik Rita linzer-pite lisztkeverékével készítettem almás pitét. Akinek szükséges a glutén mentes táplálkozás azok bátran dolgozzanak a liszttel, nagyon jó az összetétele,  kiszerelése, nem beszélve a végeredményről.
A pite összeállításakor egy nagyon lágy tésztát kaptam, de hűtéssel  jól lehetett vele dolgozni. Jól szeletelhető, könnyű állag a végeredmény, az alma sem áztatta el a  tésztát.


Hozzávalók:

a tésztához
30dkg      HR linzer/pite alap lisztkeverék
5dkg       cukor
6g           sütőpor
18dkg     vaj
1db         tojás
5dkg       tejföl


a töltelékhez
1kg       alma-tisztítva-reszelve
5dkg     kókuszvirág cukor
2tk        fahéj

a forma kikenéséhez
vaj
rizs liszt

tetejére
szeletelt  mogyoró
porított kókuszvirág cukor




Elkészítés:

-Az almát megpároltam hozzáadtam a cukrot, fahéjat, kihűtöttem. 
-A lisztkeveréket összekevertem a cukorral, sütőporral,  elmorzsoltam benne a vajat, majd tojás, tejföl hozzáadásával összeállítottam a tésztát. Nagyon lágy állagot kaptam, hűtőszekrényben pihentettem 1 órát.
-Miután áthűlt, két részre osztottam, az aljának szánt darabot kicsit nagyobbra. Kettő sütőpapír közt kinyújtottam az alsó lapot,  a zsiradékkal kent, lisztel szórt, 24x3 cm-es  kivehető aljjal rendelkező pite formába  fordítottam. Az oldalához igazítottam a tésztát. Megtöltöttem kihűlt almával, majd befedtem a hasonló módon nyújtott maradék tésztával.
-Megszórtam kevés szeletelt mogyoróval, 180°C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsült.
-Miután kihűlt, leemeltem a pitesütő oldalát, az aljával könnyedén tudtam tálra helyezni.  Kókuszvirág cukorral megszórtam.

Sütéshez, tálaláshoz eszközöket a  www. sutnifozni.hu konyhafelszerelési webáruház biztosította


                                             Pitesütő kivehető aljjal


Nincsenek megjegyzések: