2016. 02. 05.

Ribizlis szívek




Hozzávalók:


50dkg  tönkölybúzaliszt-vagy finom liszt
2dkg    élesztő-friss
2dl       tejszín
5dkg    vaj
6dkg    cukor
1db      tojássárgája
1tk       só
0,5dl    tej

ribizli lekvár






Elkészítés:

-Langyos tejben elkevertem a cukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt, felfutott.
-Lisztben elkevertem a sót, maradék cukrot, hozzáadtam a tejszínt, tojást, kidagasztottam, mikor már szépen elvált az edény oldalától beledolgoztam az olvasztott vajat.
-Kelesztő tálban duplájára kelesztettem, majd munkalapon átgyúrtam,  enyhén lisztezett felületen nagyra kinyújtottam.
-Megkentem vastagon  ribizli lekvárral, két oldalról középre haladva felcsavartam, 3 cm-es darabokra felvágtam-dupla csiga lett.
-A két csiga találkozásánál kihúztam a tésztát így lett szív forma.
-Sütőpapírral leterített  sütőlapon  még 35 percet kelesztettem, majd 180°C-ra  előmelegített sütőben  kb 20 perc alatt megsült.

Ötlet:Vidék íze





2 megjegyzés:

Tünde írta...

Dagasztás után, nem is kell keleszteni?

Németh Erzsébet írta...

Kedves Tünde! De igen dagasztás után kell keleszteni, ami a leírásban is szerepel, a következő szavakkal:Kelesztő tálban duplájára kelesztettem. De természetesen nyújtólapon letakarva is lehet keleszteni, ki hogy szokta meg.