2016. 02. 15.

Muffin rózsák








Hozzávalók:

50dkg   tönkölybúza liszt vagy finom liszt
2,5dkg  élesztő-friss
1tk        só
10dkg   cukor
2dl        tejszín
2db       tojás sárga
1db       narancs héj-reszelve
1db       narancs leve-0,7dl
4dkg     vaj 
2,5dkg  kakaópor
1ek      víz
2dkg    csokoládé csepp







Elkészítés:

-Lisztben elkevertem a sót majd a kevés tejjel cukorral felfutott élesztőt, maradék cukrot, tojássárgát, tejszínt, reszelt narancs héjat, és kifacsart levet hozzáadva tésztát  dagasztottam. A dagasztás vége felé hozzáadagoltam az olvasztott vajat.
-Ketté vettem a tésztát az egyikbe beledagasztottam  az  vízben elkevert kakaóport.
-Mindkét tésztát kelesztőtálban duplájára kelesztettem.
-Mindkettő tésztát kinyújtottam és 10 cm-es pogácsakiszúróval 12 db fehér és 12 db barna kört szúrtam ki.
-2 fehér és 2 barna körlapot egymás mellé fektettem kis fedéssel. Balról jobbra feltekertem.  Középen ketté vágtam és muffin kapszlival bélelt muffin sütőformába raktam az így kapott kettő rózsát.
-A maradék körlapokat is így tekertem fel. 
-A formában még 30 percet kelt, sütőbe helyezés előtt felvert tojással lekentem  kevés csoki cseppet szórtan rá. Előmelegített sütőben 180°C-on kb 35 perc alatt megsült.





                                                                               


                             

Nincsenek megjegyzések: