2023. 04. 12.

Zöldséges pite

Zöldséges pite hidegen is melegen is 


Hozzávalók 
a tésztához


125g      finom liszt
125g      tk liszt
4g          só
5g          bazsalikom-szárított
170g      vaj
1db       tojás M
5ek        víz 


a töltelékhez

56g        vöröshagyma
100g      füstölt tarja
1ek        olaj
400g      kaliforniai paprika-színes
180g     cukkini
10g       parmezán


az öntethez
2db       tojás M 
200ml  tejszín
            só, bors, bazsalikom



Elkészítés:

  • Az átszitált liszteket a hideg felkockázott vajjal elkevertem hozzáadtam a fűszereket,
  • Tojással, vízzel összeállítottam a tésztát. ( a választott liszttől függően több vizet is  felvehet, a tészta rugalmas legyen puha és nem kemény )
  • Hűtőszekrényben pihent  fél órát, majd kinyújtottam, pitesütő formába igazítottam 
  • Elősütöttem a tésztát  vaksütéssel, 180°C-on kb 15 percig, a sütőbab eltávolítása után még kb 10 percig.
  • Vaksütés: Pitesütésnél a pite tészta megtöltése előtt a tésztát elő kell sütni, ne maradjon nyers a tészta, a  nedves töltelék eláztatja.
    Ehhez a formába nyomkodott tésztára sütőpapírt terítettem, kerámia sütőbabbal megtöltöttem. Ez nehezékként szolgál, nem hólyagosodik fel a tészta, a perem nem deformálódik.


  • Töltelékhez olajon hagymával  kisütöttem a tarját, kihűlt.
  • A  zöldségeket felaprítottam.
  • Mindezeket összekevertem,  a parmezánnal is.

  • Az elősütött  pite tésztára halmoztam a  tölteléket.
  • Az öntethez valókat jól összekevertem, ráöntöttem a töltelékes pitére.
  • 180°C-s sütőben még kb 20 percet sült











Nincsenek megjegyzések: