2023. 04. 11.

Spenótos tojásos pite

 Spenótos ricottás  tojásos sós  pite

Köretnek, saláta, sonka mellé változatosan fogyasztható


Hozzávalók:

a tésztához
300g        liszt
200g        vaj
3tk           só
1db          tojás M
                szükség szerin hideg víz


a spenótos alaphoz
1db         vöröshagyma
600g       spenót levél
40g         parmezán 
1db         tojás M
1ek         olaj
               só, bors


a sajtos rátéthez

250g      ricotta
250g      natur krémsajt
40g        parmezán 
1db        tojás M
              só, bors, szerecsendió,
            

4db        tojás sárga  M


Elkészítés:


  • Az átszitált liszthez kevertem a sót, hideg felkockázott vajat, gyors mozdulattal elmorzsoltam benne.
  • Tojás hozzáadásával összeállítottam ( liszttől függően ha szükséges hideg vizet lehet hozzá adni )
  • Tészta 2/3 részét Pitesütő formába nyújtottam, villával megszurkáltam.
  • Vaksütéssel a tésztát elősütöttem 180°C-ra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt.

Vaksütés: Pitesütésnél a pite tészta megtöltése előtt a tésztát elő kell sütni, ne maradjon nyers a tészta, a  nedves töltelék eláztatja.
Ehhez a formába nyomkodott tésztára sütőpapírt terítettem, kerámia sütőbabbal megtöltöttem. Ez nehezékként szolgál, nem hólyagosodik fel a tészta, a perem nem deformálódik.


  • Olajon megpirítottam a durvára vágott vöröshagymát, megmosott lecsepegtetett  spenótot hozzáadtam, sóval borssal fűszereztem.
  • Miután összeesett, lecsepegtettem, kihűlés után papírtörlővel felitattam róla a nedvességet.
  • Reszelt parmezánnal, tojással összekevertem.

  • Sajtos rátéthez a hozzávalókat összekevertem.

  • Az elősütött pite tészta aljára tettem a spenótot, elterítve.
  • Rákerült a sajtos töltelék.
  • 4db  egész tojás sárgát ( ne szakadjon szét ) a töltelékre öntöttem-lehet több is
  • Maradék tésztát  (az 1/3 részt) kinyújtottam, sütemény kiszúróval tojás formákat készítettem amivel befedtem a töltelék egy részét.
  • Készre sütöttem 180°C-on kb 20 perc alatt.









Nincsenek megjegyzések: