2023. 07. 21.

Lavash-örmény lapos kenyér

 Lavash az örmény lapos kenyér

  Puha lapos kenyér könnyen összehajtható tekerhető



Lavash Örmény lapos kenyérnek nevezik, de iráni gyökerekkel rendelkezik.
A lavash  kovásztalan kenyér.
A Közel-Keleten gyakori de szerte a világon fogyasztják.
Az örmény konyha szerves része, az étel az örmény kultúra kifejezéseként felkerült az UNESCO Szellemi Kulturális Örökség listájára.
Az autentikus lavash: liszt, víz, só összetevőkből áll.
Ez a recept egy európai variáció.



Hozzávalók

50dkg      búza liszt
1tk           cukor
1tk           só
2,5dkg     élesztő-friss
3ek           olaj
150ml       tej
100ml       víz



Elkészítés


  • Kevés langyos vízben cukorral elkevertem az élesztőt.
  • Átszitált lisztet, sót, élesztős vizet, langyos tejet, maradék langyos vizet összekevertem,  hozzáadtam az olajat, tésztává gyúrtam.
  • Rugalmas, puha, nem ragadós tészta lesz belőle.
  • Meleg helyen kelesztő tálban lefedve pihent 1 órát.

  • Miután megkelt, munkalapon átgyúrtam, 12 db-ra osztottam.
  • Kilapítottam kinyújtottam kb 20-25  cm átmérőre.
  • Meleg serpenyőben zsír nélkül mindkét oldalát megsütöttem.
  • A lapokat nedves konyharuhával letakarva tartottam, de hűtőszekrényben légmentesen záródó dobozban 1-2 napig eltartható.
  • Húsokhoz salátákhoz nagyon jó, töltve vagy csak önmagában.










Nincsenek megjegyzések: