2017. 10. 13.

Fügés pite és füge lekvár

Hozzávalók:


a tésztához
12dkg    tk tönköly liszt
12dkg    tönköly liszt  világos
2dkg     Dw 1:4 cukorhelyettesítő
8dkg     vaj
2db       tojássárga
24dkg   tejföl


a töltelékhez
40dkg   krémtúró
25dkg   mascarpone
2db       tojás+a tésztánál  maradék fehérje
3dkg     DW 1:4 negyedannyi cukorhelyettesítő

5-6db   füge




Elkészítés:


-A tésztához a liszteket összekevertem a cukorhelyettesítővel, vajjal, majd tojássárgával tejföllel tésztává formáztam.
-Egy 25 cm-es pitesütőbe nyújtottam a tésztát, fél órára hűtőszekrénybe raktam.
-Az áthűlt tésztára sütőpapírt terítettem amire kerámia sütőbabot szórtam.
-Ezzel együtt sütöttem a tésztát 180°C-ra előmelegített sütőben kb 15 percig.
-Majd a  nehezéket eltávolítottam és további kb 8 percet sült még.
-Ezután a töltelék hozzávalóit összekevertem ( a tojásfehérjéket felverve kevertem a krémbe ) és a félig megsült tésztára öntöttem. Fügével kiraktam.
-További 30 perig még sütöttem, teljesen kihűlve szeleteltem.



Fügelekvár

Hozzávalók:

A lekvár  (mint minden más ) egyéni ízlés alapján készül. 
Ez a füge lekvár így készült:

2kg       füge
10dkg   sztíviás befőzőcukor
gyömbér, fahéj, citrom leve



Elkészítés:


-A fügét apróra vágtam, hozzákevertem a cukrot, fűszereket, citrom levét.
-Összefőztem, egy kicsit botmixerrel összekevertem.
-Csírátlanított üvegekbe adagoltam.






Nincsenek megjegyzések: