2016. 03. 01.

Francia almás kocka





Hozzávalók:

az almás alaphoz
1,5kg    alma-tisztítva
3tk        fahéj
3dkg     cukor
10dkg   aszalt meggy
10dkg   csokoládé csepp


az öntethez
15dkg   liszt
6g         sütőpor
8dkg     cukor
10dkg   vaj
3db       tojás
2dl       tejszín





Elkészítés:

-Az almát  almaosztóval  felcikkeztem, majd minden cikket félbe- vágtam.
-A cukrot fahéjjal összekevertem, majd beleforgattam az  almát.
-Egy 24x24 cm-es formát kivajaztam, majd az alját befedtem almával, rászórtam a csokicsepp és az aszalt meggy egy részét. Ismét alma következett majd a meggy és a csokoládé, míg el nem fogyott minden hozzávaló.
-Ráöntöttem az öntetet, kicsit eligazgattam az almán, majd 180°C-ra előmelegített sütőben kb 45-50 perc alatt megsült.

Az öntet készítése:A felolvasztott majd visszahűtött vajat habosra kevertem a tojásokkal és a cukorral, hozzáöntöttem a tejszínt és belekevertem a sütőporral elvegyített lisztet. 
-Ezzel a híg öntettel fedtem be  a  rétegezett almás alapot.
-Ötlet: itt


                                 
                                                                       alma mintás kerámiák





Nincsenek megjegyzések: