2015. 02. 15.

Sütipecsétes tallérok

A  sütipecséttel változatos minta hozható létre.

Hozzávalók:


Fehér tészta
30dkg  liszt
12dkg cukor
10dkg vaj
1db     citrom reszelt héja
1db     vanília rúd kikaparva
1db     tojás

Barna tészta
a fehér tészta hozzávalói +2ek kakaó por

Elkészítés:


A  felkockázott hideg vajat gyorsan elmorzsoltam a liszttel, majd hozzáadtam a cukrot, citrom héjat, vaníliát.
A tojás hozzáadásával tésztát gombóccá gyúrtam.
A barna tésztánál a tojás hozzáadása előtt még belekerült a  kakaó por.
Mindkét tésztát tetővel lezárt tálban hűtőben 1órát pihentettem.
A  fehér és a barna tésztát külön külön az állítható nyújtóval  fél cm vastagra kinyújtottam,  majd a  sütipecséttel mintáztam.
180°C-on 8-10perc alatt megsült.
Kívül roppanós belül puha tallérok készültek ami  jól záródó süteményes dobozban sokáig eltartható.

Sütipecsét használata: A pecséthez tartozó  hengerrel a tésztából  6 cm-es köröket kiszúrtam, majd a hengeren keresztül megpecsételtem a 6 minta egyikével. A pecsétet kiemelve a hengerből a szilikon mintázóhoz tapadt tallért egy gyengéd, de határozott mozdulattal a szilikonos sütőpapírral leterített sütőlapra ejtettem. A  pecsét  nyelére gyakorolt gyengéd  de határozott ütés hatására a szilikon mintázóról a  tészta ráesik a sütőlapra, a kívánt helyre ahonnét már nem kell mozgatni, kerülve a deformálódást.
A cifra minta a lehulló részek összedolgozása-nyújtása-kiszúrásával jött létre.
A tészta nyújtása, sem a sütipecsét használata nem igényelt lisztezést, a tészta hidegen tartása segítette a lisztezés elkerülését.
A sütipecséthez tartozó szilikon mintázók tárolásra a szétszedhető sütipecsétben.



További sütipecsétes kekszek a blogon:

Háromszínű sütipecsétes keksz

Karácsonyi sütipecsétes kekszek

Sütipecsétes kekszek

Bagoly és smiley mintás kekszek





        állítható nyújtó, sütipecsét


                                                                      Ahol megvásárolható


                                                        eszközök sütéshez főzéshez




Nincsenek megjegyzések: