2015. 10. 29.

Sütipecsétes keksz

Hozzávalók:


Fehér tészta
30dkg  tönkölybúza liszt világos
12dkg cukor
10dkg vaj
1db     citrom reszelt héja
1db     vanília rúd kikapart magja
1db     tojás

Barna tészta
a fehér tészta hozzávalói +2 ek kakaó por






Elkészítés:


-A  felkockázott HIDEG vajat gyors mozdulatokkal elmorzsoltam a liszttel, majd hozzáadtam a cukrot, citrom héjat, vaníliát.
-A tojás hozzáadásával összeállítottam a tésztát.
-A barna tésztánál a tojás hozzáadása előtt még belekerült a  kakaó por.
-Mindkét tésztát tetővel lezárt tálban hűtőszekrényben 1órát pihentettem.
-A  fehér és a barna tésztát külön külön kinyújtottam kb  fél cm vastagra  majd a sütipecséttel  mintáztam.
-180°C-ara előmelegített sütőben kb  8-10 perc alatt megsült.
-Kívül roppanós belül puha kekszek készültek ami  jól záródó süteményes dobozban sokáig eltartható.


                    sütipecsét megvásárolható a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshopban

 Sütipecsét   használata: A pecséthez tartozó  hengerrel a tésztából  6 cm-es köröket kiszúrtam, majd a hengeren keresztül megpecsételtem a 6 mintával. A pecsétet kiemelve a hengerből a szilikon mintázóhoz tapadt tésztát egy gyengéd, de határozott mozdulattal a szilikonos sütőpapírral leterített sütőlapra ejtettem. A  pecsét  nyelére gyakorolt gyengéd  de határozott ütés hatására a szilikon mintázóról a  tészta ráesik a sütőlapra, a kívánt helyre ahonnét már nem kell mozgatni, kerülve ezzel  a deformálódást.

A tészta nyújtása, sem a sütipecsét használata nem igényelt lisztezést, a tészta hidegen tartása segítette ennek elkerülését.
A sütipecséthez tartozó szilikon mintázók tárolásra a szétszedhető sütipecsétben.

 A blogon további sütipecsétes kekszek:

Karácsonyi sütipecsétes keksz

Sütipecsétes tallérok

Bagoly és smiley sütipecsétes keksz


                                                   eszközök sütéshez főzéshez


Nincsenek megjegyzések: