2015. 10. 05.

Virág koszorú


 Lekvárral, vajjal finom reggelinek való.

Hozzávalók:

30dkg    tönkölyliszt világos
10dkg    kenyér liszt
10dkg    rétes liszt
2dl         tej
3tk         cukor
1tk         só
3dkg      élesztő
0,5dl      olaj
1db        tojás
1ek       szezám mag-opcionális

1db tojás lekenésre





Elkészítés:

-Fél dl langyos tejben elkevertem 1 tk  cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, felfutott.
-Tálba szitáltam a liszteket, összekevertem a sóval.
-A liszt közepére  öntöttem a felfutott élesztőt, maradék  cukrot, felvert tojást, olajat és a maradék langyos tejet.
-Alaposan összedagasztottam, majd szobahőmérsékleten kelesztő tálban, kb 50 perc alatt duplájára kelesztettem.
-Amikor megkelt, enyhén lisztezett munkalapon kb fél  cm vastagra kinyújtottam.
-20 db 10 cm-es kört szúrtam ki a tésztából.  4 db tészta kört egymás mellé fektettem, fedéssel  a hátsó mindig az előtte lévő felénél kezdődött.
       Az első korongot lefektettem.  
       A második korong az 1. korong közepénél kezdődött.
       A harmadik korong a 2. korong közepénél kezdődött.
       A negyedik korong a 3. korong közepénél kezdődött.
Az első korongnál kezdve feltekertem, (balról  jobbra ) kaptam egy kis rudat.
Ezt középen ketté vágtam, kaptam kettő szirmot.
A többi 4-4 darab kör lappal is jártam  el.
Sütőpapírral leterített  sütőlapra,  állítottam egy  kerek, állítható torta keretet  amit 24 cm-re nyitottam. Körbe raktam vele  a formát.
Mint ha  egy óra lapon  a számokra raknék egy - egy tészta darabot, kicsi távolságra egymástól.
-Még 20 percet pihentettem a formában. Tojással lekentem, szezám maggal megszórtam és 180°C-ra előmelegített sütőben  kb 30 perc alatt megsült.









                                                            eszközök sütéshez főzéshez


Nincsenek megjegyzések: