2016. 02. 21.

Csíkos kocka






Hozzávalók:

15dkg    finom liszt
10dkg   étkezési keményítő
18dkg   cukor
25dkg   vaj
7db       tojás
7g         sütőpor
20g       kakaópor
1db       vanília rúd

3ek       sűrített tej
10dkg   étcsokoládé
1dl        tejszín
2,5dkg  vaj
5dkg     földimogyoró krokánt







Elkészítés:

-A cukrot és a vajat habosra kevertem, egyesével hozzáadtam a tojások sárgáját.
-Lisztet összevegyítettem a keményítővel, sütőporral, majd a felvert tojásfehérjével váltakozva a tojásos masszához adagoltam.
-Az  így kapott tésztát két részre osztottam.
-Egyikbe belekevertem a vaníliarúd kikapart magját,  a  másikba a kakaóport.
-Egy 20x20 cm-es tepsit sütőpapírral kibéleltem,  a   fehér tészta egy ötödét  belesimítottam.
-Grill fokozaton 200°C-ra előmelegített sütőben kb 4 perc alatt megsütöttem.  Miután a sütőből kivettem kb 1 percet hagytam hűlni, majd rásimítottam a barna tészta egy ötödét. Ez a réteg is kb 4 perc alatt megsült.
-A maradék tésztákat is hasonló módon sütöttem meg.
-Mire az egész adag elkészült  5 réteg fehér és 5 réteg barna sült egymásra.
-Sütőpapírral kiemeltem  a tepsiből, a papírt lehúztam róla, rácson kihűtöttem.
-Négy egyforma darabra vágtam. Egymásra forgattam a csíkokat, majd sűrített tejjel "összeragasztottam". Alufóliába csomagoltam a hasábot hogy  biztosan összeragadjon. (kb 1/2 óra)
-Felforrt tejszínben megolvasztottam a csokoládét, vajt, majd a sütire öntöttem. Krokánttal megszórtam.


Ötlet itt




                                                                        eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: