2016. 02. 17.

Mangós szelet






Hozzávalók:


a tésztához:
15dkg    tönköly liszt-vagy finom liszt
7,5dkg   vaj
5dkg      porcukor
1db        tojássárgája
1mk       só


a krémhez:
30dkg    mangó-tisztítva
5db        zselatin lap
12dk      cukor
0,5dl      fehér bor
3dl         habtejszín
16dkg    joghurt


a mázhoz:
1 db   színtelen tortazselépor
2dl     mangó nektár
0,5dl  víz

a tetejére:
csokoládé forgács-opcionális






Elkészítés:


-A tészta hozzávalóiból omlós tésztát gyúrtam,  egy 24x24 cm-es sütőformába nyújtottam, peremet nem képeztem.
-Harminc percre hűtőbe került.
-Majd 200°C-ra előmelegített sütőben kb 10 perc alatt megsütöttem.
-Amíg a krém készült kihűlt.


-Az apróra vágott gyümölcsöt a cukorral és a borral felforraltam, kb 10 perig főztem.
-A beáztatott, majd kinyomkodott zselatint  feloldottam a forró gyümölcsszószban.
-Kevergetéssel kihűtöttem.
-A tejszínből kemény habot vertem és a joghurttal felváltva a kihűlt mangózseléhez adtam. 
-Az így kapott krémet a kihűlt tészta lapra kentem.
-Hűtőszekrényben 3 óra hosszat dermedni hagytam.

-A tortazseléport a csomagoláson lévő útmutató szerint a mangó nektárral  és a vízzel felfőztem, hűlni hagytam majd rákentem  a krémre.
-Tetejére csokoládé forgácsot szórtam
-Miután megszilárdult, szeletelhető.




                                                                      eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: