2015. 03. 10.

Rácsos almás pite

A sok gyümölccsel-almával készült süteménynek sülés közben szellőzni kell, különben eláztatja a tésztát. Ezt könnyű megakadályozni ha  ha a tetejét fedetlenül hagyjuk vagy  tésztarács kerül rá.
Egész évben készíthető ez a finom sütemény.


Hozzávalók:

a tésztához
45dkg     liszt
15dkg     cukor
20dkg     vaj
1tk          só
2db         tojás sárgája
2ek         tejföl

a töltelékhez
1kg        alma tisztítva
10dkg    cukor
2tk         őrőlt fahéj
1/2csg   vaniliás puding por-főzhető
5dkg     durvára vágott dió
2db       citrom leve

1db       tojás lekenésre


Előkészítés:
Tisztítás után az almát  ledaráltam.   Az univerzális darálóhoz 4 db szeletelő betét tartozik,  az egyik betéttel  könnyen és biztonságosan elvégezhető az alma aprítása tésztába. Meglocsoltam az egyik citrom levével.

Elkészítés:
  • Az átszitált lisztet elmorzsoltam  a vajjal, hozzáadtam a cukrot, sót, majd a tojássárgáját és a tejfölt.  Miután összegyúrtam egy  nagyobb és egy  kisebb   cipót formáztam, hűtőszekrényben tetővel lezárt tálban 1 órát pihentettem.
Közben elkészítettem a tölteléket.

  • A cukrot aranybarnára pirítottam, majd a kinyomkodott almát hozzáadtam. Ráöntöttem a második citrom levét, fahéjat, valamint a  felfogott almaléből 1/2 dl-ben elkevert pudingot. Az egészet éppen csak összeforgattam és levetem a tűzhelyről hűlni.

  • A  nagyobb tésztából kb 38 cm korongot nyújtottam,  és egy  30 cm átmérőjű porcelán pitesütőbe terítettem. Az oldalánál a tésztát a bordákhoz nyomkodtam, a túllógó  tésztaszéleket  levágtam, az alját villával sűrűn megszurkáltam.
  • Vak sütéssel elősütöttem a tésztát 180°C-on kb 15 percig.
  • Durvára aprított dióval meghintettem a tészta alját, majd rászedtem a  kihűlt tölteléket.
  • A kisebb tésztát szögletes lapra nyújtottam és kb 2 cm széles csíkokat vágtam belőle, amit a töltelék tetejére rácsoztam.
  • A lehulló tészta darabot összegyúrtam, 2 rudat formáztam majd összesodortam és a tészta tetejére fektettem szegélyként.
  • Végül felvert tojással lekentem.  190°C-ra előmelegített sütőben kb 45 perc alatt megsült.



                                                  


Nincsenek megjegyzések: