2015. 03. 17.

Szezámmagos ropogós

A saját készítésű ropogós  kenyérnél semmiféle bolti kétszersült nem lehet finomabb. Ez a ropogós a chips helyett is remekül  megállja a helyét.

Hozzávalók:

17,5dkg     kenyérliszt
17,5dkg     graham  búzaliszt
2tk             só
2ek             mák
1tk             köménymag
1ek            étolaj
2dkg         élesztő friss
2dl            víz
szezámmag  a tetejére


Elkészítés:

A tésztához a liszteket, sót, mákot, köménymagot összekevertem.
Langyos  vízben feloldottam az élesztőt és az olajjal a lisztes keverékhez adtam. Lágy tésztává dagasztottam, és lefedett kelesztőtálban 30 percet kelesztettem, majd munkalapon átgyúrtam és ismét 30 percet kelt.
A megkelt tésztát enyhén lisztezett munkalapon kb 40x50 cm-es  téglalapra nyújtottam, majd    tésztavágóval   kb 8x15 cm-es csíkokra szabtam. Minden darabon egy másik  tésztavágóval bevágásokat ejtettem. Az így keletkezett csíkoknál  egy felsőt egy alsón egymáson átemeltem, kereszteztem  2 db csíkot. A  hasítékokat kicsit széthúztam. Sütőpapírral leterített sütőlapra rakosgattam, 30 perc pihentetés után vízzel lefújtam a tésztát, majd szezámmaggal megszórtam, 200°C-ra előmelegített sütőben 15 perc alatt ropogósra sült.












              tésztavágók




                                                                           www.sutnifozni.hu



Nincsenek megjegyzések: