2015. 03. 28.

Pöttyös túrós pite

Hozzávalók:



tésztához:
25dkg   liszt
12dkg   cukor
15dkg   vaj
1tk        só
2ek       kakaópor
1/2csg  sütőpor
1/2db   citrom héja-reszelve
1tk       vanília aroma
1db       tojás 



töltelékhez:
45dkg   túró
12dkg   cukor
1/2db    citrom héja-reszelve
1db       tojás
1tk        vanília aroma
1/2csg   vaníliás puding por-főzhető


Elkészítés:

Az átszitált lisztet elmorzsoltam a vajjal, majd  a  többi hozzávalóval összeállítottam a tésztát. 2/3-1/3 részre osztva hűtőszekrényben pihentetem míg a töltelék elkészült.
A töltelék  hozzávalóit összekevertem.
Lisztezett munkafelületen kinyújtottam a nagyobbik tésztát, majd a kerámia pitesütőbe fordítottam. A tésztát a sütőtál széléhez igazítottam, hogy felvegye  hullámos formát.
Tésztára öntöttem a krémet.
Majd a kisebb adag tésztából kicsi gombócokat formáltam és a túróba nyomkodtam.
Mivel a kerámia pitesütőnek nem tesz jót a hirtelen hőmérséklet változás, hideg sütőben kezdtem el sütni amit 180°C-ig melegítettem, így  sütési idő  40 perc volt.
Miután megsült a pitesütőt fa deszkán hagytam kihűlni.



                                                                        













          kerámia pitesütők, süteményes kínálók






                                                                          www.sutnifozni.hu








Nincsenek megjegyzések: