2015. 03. 11.

Sonkás pogácsa

Maradék sonka, tarja vagy bármilyen főtt-füstölt húsok felhasználására  jó ez a pogácsa.


Hozzávalók:

a tésztához
50dkg   liszt
20dkg   vaj
1tk        só
1db       tojás
1,75 dl tejföl
0,5dl    tej
1tk       cukor
2,5dkg élesztő-friss


a töltelékhez
20dkg  füstölt sonka
1db      lila hagyma
1tk       vaj
rozmarig, só, bors ízlés szerint

1db      tojás  a tetejére lekenésre

Előkészítés:
-A  tejben elkevertem a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt, kis idő után felfutott.
-A töltelékhez a hagymát finomra aprítottam, a sonkát nagyon apróra vágtam.
-Vajon  megpároltam a hagymát, hozzáadtam a sonkát majd a fűszereket, lepirítottam majd a tűzről levéve kihűlt míg a tészta elkészült.


Elkészítés:

-Az átszitált  lisztben elmorzsoltam a hideg, felkockázott vajat, belekevertem a sót, majd a közepére öntöttem a felfutott élesztőt, tojást és a tejfölt. Összegyúrtam,  lágy de nem ragacsos tészta alakult ki.
-Lisztezett deszkán még átgyúrtam majd megtöltöttem a húsos töltelékkel, a következő módon.
-A tésztát fél cm vastagra nyújtottam, majd a töltelék háromnegyed részét rásimítottam, kicsit belenyomkodtam nyújtófával  a tésztába.
-Ránézésre  függőlegesen  elharmadoltam a tésztát, és a bal szélső tészta részt a középső tészta részre  hajtottam, majd a tetejére a jobb szélső tészta részt.
-Az így kapott tészta részre  rásimítottam a  maradék tölteléket, belenyomkodtam nyújtófával a tésztába.
-Majd a tészta felső harmadát visszahajtottam a közepéig,  az alsó  harmadát is  a közepéig. Az így keletkezett  tésztát egymásra hajtottam vagyis összecsuktam mint a könyvet.
-Lisztezett kelesztőtálba került  a megtöltött tészta, éjszakára hűtőszekrényben pihenettem.
-Másnap  lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtottam, 5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszúrtam. 
-Sütőpapírral leterített sütőlapon  kelesztettem 50 percet, majd lekentem felvert tojással, és 190°C-ra előmelegített sütőben  20-25 perc alatt megsült.












Nincsenek megjegyzések: