2016. 01. 08.

Slanac







Albán pékség nyílt jó néhány éve városunkban én azóta szeretem ezt a  puha, letekerhető, sós  balkáni péksüteményt.
 





Hozzávalók:

50dkg   tönköly liszt világos-vagy finom liszt
2,5dl     tej
1tk        cukor
2,5dkg  élesztő-friss
1ek       só
0,5dl     olaj
10dkg   tejföl


tetejére
4ek    víz
3ek    liszt
1ek    só







Elkészítés:


-Langyos tejben elkevertem a cukrot majd belemorzsoltam az élesztőt. Felfutott.
-Az átszitált lisztet összekevertem a sóval.
-Hozzáadtam a felfutott élesztőt, olajat,  tejfölt.
-Alaposan összedolgoztam. Majd tetővel lezárt tálban 50 perc alatt duplájára kelesztettem.
-Enyhén lisztezett munkalapra  borítottam és 16db egyenlő részre osztottam. Kis gombócokra gömbölyítettem  és letakarva további 20 percet pihentettem.
-A kis gombócokat ovál alakra nyújtottam és feltekertem, kicsit megsodortam. Kb 22 cm hosszú lett.
-Miután az összeset kisodortam, sütőpapírral leterített sütőlemezre raktam 4-4 egymás mellé.
-A 4-4 darab sütés közben összesül és kis csoportok alakulnak ki. (ez a tészta jellegzetessége )
-200°C-ra előmelegített sütőben sütöttem  15 percig, majd  megöntöztem a sós -vizes-lisztes keverékkel. Tovább sütöttem még 10 percig.
-Forrón  is nagyon finom péksütemény.  Sajttekercs  mellé is adható.


Recept innen


                                                      eszközök konyhába a Sütnifözni websopból



Nincsenek megjegyzések: