2016. 01. 20.

Diós és mákos fonott kalács



Hozzávalók:


a tésztához
30dkg   rétes liszt
30dkg   kenyér liszt
30dkg   finom liszt
4dkg     élesztő-friss
2dl       tejszín
2dl       tej
2db      tojás-egész
1db      tojás-sárgája
5dkg    vaj-olvasztva
12dkg  cukor
2tk       só

a dió töltelékhez:
21dkg   dió-darálva
15dkg   cukor
10dkg   vörös és fekete mix

a mák töltelékhez:
21dkg   mák-darálva
15dkg   cukor
10dkg   vörös és fekete mix

tetejére:
1db        tojás-lekenéshez
3,5dkg   szeletelt mandula-opcionális

A vörös és fekete mix: ezzel az elnevezéssel lehet vásárolni, aszalt vörös áfonya, aszalt fekete cseresznye és csokicsepp  keveréke, 10dkg-os csomagolásban magyar cég terméke.




Előkészítés:

-Fél dl langyos tejben elkevertem 1tk cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, elkevertem, meleg helyen felfuttattam.
-A diót megdaráltam összekevertem a cukorral.
-A mákot szintén.

Elkészítés:

-Tálba szitáltam a liszteket, összeforgattam a  sóval.
-Közepébe öntöttem a felfutott élesztőt, a tejszínt, maradék tejet, maradék cukrot, tojásokat.  Elkezdtem dagasztani, mikor már kezdett összeállni apránként hozzáadagoltam az olvasztott vajat. Simára dagasztottam.
-Tetővel lezárt   kelesztőtálban,  szoba hőmérsékleten kb 1  óra alatt duplájára kelt.
-A tálból enyhén lisztezett munkalapra fordítottam, 6 egyforma részre osztottam, gömbölyítettem, letakarva  20 percet pihentettem.

- 3 db dió, 3 db mák tölteléket kapott.

-A tésztákat  egyenként kinyújtottam kb 27x35 cm-re, egyenletesen rászórtam a dió töltelék harmadát, a mix harmadát. Hosszabbik oldalánál fogva szorosan feltekertem. Félre raktam.
- Még 2 db dióval töltött tésztát készítettem, majd a 3 diós tekercset  hármas  fonással összefontam.
-Sütőpapírral bélelt szűk, 35x14 cm-es sütőformába  került.

Elkészítettem ui. a három mákos tekercset amit szintén  hármas fonással összefontam, azt is egy szűk sütőformába helyeztem.

A formákban még 30 percet pihentek, sütőbe kerülés előtt tojással lekentem a tetejét, megszórtam szeletelt mandulával.
-180°c-ra előmelegített sütőben kb 40 perc alatt megsült.







                                                             eszközök sütéshez főzéshez

Nincsenek megjegyzések: