2015. 12. 04.

Kakaós túrós mákos kocka




Hozzávalók:

a barna alaphoz
25dkg     búzadara
40dkg     joghurt
2db         tojás
10dkg     cukor
4dkg       dió-darálva
3ek         kakaó
4ek         olaj
1/2csg    sütőpor


a mákos tekercshez
   a tekercs tésztája
40dkg     tönkölybúza liszt világos
15dkg     krémtúró
4dkg       cukor
4ek         olaj
5dkg       tejföl
1db         tojás
1/2csg    sütőpor

   a tekercs mák tölteléke
8dkg       mák-darálva
1dl          tej-forralva
4ek         cukor


      a tekercs meggy tölteléke
 meggykompót   nagyobb üveg



a fehér krémhez
70dkg   mascarpone
25dkg   krémtúró
10dkg   cukor
2dl        habtejszín
1db       habfixáló




Elkészítés:

a barna alap

A tojást habosra kevertem  a cukorral, majd kanalanként hozzáadtam az olajat, belekevertem a  joghurtot.
A darát összekevertem a darált dióval, sütőporral és a kakaóval, ezt a keveréket a tojásos masszához vegyítettem. Alaposan összeforgattam.
Sütőpapírral bélelt, 20x30 cm-es tepsiben,180°C-ra előmelegített, sütőben, alsó-felső sütéssel kb 25-30 perc alatt megsült.
Rácson kihűtöttem.


a mákos tekercs
    A mák töltelékhez  a darált mákot összekevertem a cukorral és a forralt tejjel leöntöttem, összeforgattam. Amíg hűlt, elkészítettem a tekercs tésztáját.
    A lisztet elkevertem a túróval, cukorral, sütőporral, hozzáadtam a tojást, az olajat és a tejfölt. Tésztává gyúrtam. 4 részre osztottam.
Az egyik tésztát, enyhén lisztezett munkalapon  20x30 cm-re nyújtottam, rákentem a mák töltelék negyedét  és a hosszabbik oldalának egyik szélét szorosan egymás után kiraktam a lecsepegtetett meggy  negyedével.
Hosszabbik oldalánál fogva feltekertem.
A többi három tésztából is így készítettem  el a tekercset.
Az elkészült rudakat  sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, egymástól kicsit távolabb.
180°C-ra előmelegített sütőben, alsó-felső sütéssel kb 20-25 perc alatt megsült. 
Rácson kihűtöttem.

a fehér krém
A hideg habtejszínt a habfixálóval felvertem.
A mascarponét összekevertem a cukorral, túróval, hozzáadtam a felvert tejszínhabot.


A sütemény összeállítása
Egy üveg vágólapra helyeztem az állítható szögletes keretet  amit kihűlt barna tészta méretére állítottam. A kertbe elhelyeztem a barna tésztát.
Ráraktam a kihűlt 4 db tekercset, a barna tésztán elosztva, egymástól picit távol.
A tekercseket befedtem a fehér krémmel oly módon hogy a tekercsek közé is kentem a krémből, kicsi vékony spatula segítségével.
Éjszakára hűtőszekrényben áthűlt, másnap szeletelhető.
Aki úgy ítéli meg hogy a  fehér krém túl laza és a hűtéstől sem fog dermedni, az tegyen bele  zselatint, nekem  nem kellett, szépen szeletelhető volt, de az alapanyagok nem egyformák.

Elsőként a  rövidebbik oldalát szeltem fel, majd az így vágott csíkokat további 4-4 darabra vágtam, a tekercsek mellett.
Kiadós sok szeletes sütemény.


A sütemény összeállítható egy magas oldalú tepsiben is, fontos hogy  a barna tészta, a tekercs és a krém is bőven elférjen bent.

Nincsenek megjegyzések: