2015. 12. 02.

Mogyorós piramis






Hozzávalók:


40dkg    tönkölybúza liszt
20dkg    mogyoró-darálva
24dkg    cukor
26dkg    vaj
2db        tojás
1db        vanília rúd kikapart magjai
1db        citrom héja reszelve
2tk         kardamon
2tk         fahéj


lekvár  ízlés szerin  néhány kanállal
3dkg    étcsokoládé
2tk       olaj







Elkészítés:

-A liszttel elkevertem a  mogyorót, cukrot, fűszereket, elmorzsoltam benne  vajat,  tojással tésztává formáztam.
-Lisztezett munkalapon kb fél cm-re nyújtottam majd egy mintából 3 különböző méretű tésztát szúrtam ki.
-Sütőpapírral leterített sütőlapon, 180°C-ra előmelegített sütőben. kb 12-14 perc alatt megsült.
-Miután kihűlt, lekvárral összeragasztottam egy formából három méretet.
-Olvasztott csokoládéval ( vízgőz felett olajjal elkeverve felolvasztva ) megöntöztem.
-Jól záródó fém süteményes dobozban sokáig eltartható.
-Ebből  az adagból 38 db  piramis készült.







                                                                  eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: