2015. 12. 10.

Mézes puszedli


süteményes dobozban sokáig eltartható

Hozzávalók:


a tésztához
25dkg    tönkölybúza liszt  világos
25dkg    tk  rozsliszt
12,5dkg méz
25dkg    cukor
12,5dkg vaj
3db        tojás
2ek        mézeskalács fűszerkeverék
1kk        szódabikarbóna
1/2         citrom leve és reszelt héja

díszítéshez
3db      tojás fehérje
30dkg  cukor




 elkészültekor is puha


Elkészítés:

-Felolvasztottam a mézet a vajjal, majd langyosra hűtöttem.
-Tojásokat összekevertem a cukorral, citrommal és a mézes keverékhez adtam.
-Az átszitált liszteket összekevertem, hozzáadtam a mézeskalács fűszert, szódabikarbónát, majd több részletben a mézes-tojásos  alaphoz kevertem. Alaposan összedolgoztam.
-Zárt tálban éjszakára  pihentettem.
-Másnap enyhén lisztezett kézzel diónyi  gombócokat formáltam a tésztából, sütőpapírral leterített sütőlapra rakosgattam, egymástól kicsit távolabb.
-170°C-ra előmelegített  sütőben kb 15 perc  alatt megsült.

-Gőz fölött felvertem a tojásfehérjét cukorral és beleforgattam a kihűlt puszedlikat .
-Sütőpapíros tepsin megszáradtak. 
-Jól záródó dobozban eltartható az elkészültekor is puha  mézes puszedli.





             eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: