2015. 11. 24.

Mogyorós kávés torta



Hozzávalók:

a tésztához
6dkg    liszt
2db      tojás
4dkg    cukor
3dkg   mogyoró-darálva
1tk      sütőpor
1ek     kakaó
3ek     tej

a krémhez
50dkg   mascarpone
4dkg     cukor
8dkg    mogyorós nugát
2dl       habtejszín
1ek      szemes kávé-finomra őrölve
12g      zselatin 
0,5dl    víz

a tetejére
2dl     habtejszín
1csg  habfixáló
kakaópor, kávészem-opcionális

Elkészítés:

Tészta
A tojások fehérjét  cukorral kemény habbá vertem, beledolgoztam a tojássárgákat, majd a mogyoróval, sütőporral, kakaóval elkevert lisztet. Tejjel lazítottam. Sütőpapírral  leterített sütőlemezre 20 cm-re nyítottam az állítható torta karikát, kikentem zsiradékkal, és beleöntöttem a masszát. 200°C-ra előmelegített sütőben kb 10-15 perc alatt megsült.

Krém
A mascarponét elkevertem a cukorral  a gőz fölött olvasztott csokoládéval, tejszínből vert habbal. A zselatint a vízben feloldottam, majd felmelegítés után a  krémhez kevertem. 
A krémet  a kávéval összekevertem,  ( egy nagyon kis részt hagytam kávé nélkül ) majd a kávés részt a tésztára öntöttem, arra került a nagyon kevés kávé nélküli krém ami nem is igazán látszik,  ( továbbra is az állítható keretet használva) hűtőszekrénybe helyeztem.

Tetejére a hideg tejszínhabból  a habfixálóval  felvertem a tejszínt, megszórtam kakaóporral és néhány szem kávéval.
Néhány óra hűtést még igényelt.




Nincsenek megjegyzések: