2015. 11. 26.

Mártott keksz



Hozzávalók:

35dkg     tönkölybúza liszt
13dkg     cukor
15dkg     vaj
1db         citrom héj-reszelve
6g           sütőpor
1db         tojás sárgája
5dkg       tejföl

4dkg       földimogyoró forgács
1db         tojás fehérje
20dkg     étcsokoládé
3ek         olaj




           állítható nyújtó   és  hullámos kiszúró a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelésben


Elkészítés:


-A lisztet elmorzsoltam a  hideg felkockázott  vajjal, majd hozzákevertem a száraz hozzávalókat.
-Tojás, tejföl hozzáadásával tésztává gyúrtam.
-1 órát hideg helyen pihentettem.
-Lisztezett munkalapon 6 mm vastagra kinyújtottam, az állítható nyújtóval majd hullámos kiszúróval kivágtam a négyzeteket és a téglalapokat.

-Az állítható nyújtó egy nagyon praktikus sodrófa némi segédeszközzel felturbózva. A végére 3 db különböző méretű gyűrű húzható, mindegyik más-más méretben. Ez segít egyenletes vastagságúvá nyújtani a tésztát. Nem nyújtjuk az egyik oldalát fél cm-re a másikat meg  hagyva 1 cm-re. Ezáltal a tészta egyenletesen sül, nem ég el a vékonyabbra nyújtott oldala, ha összeragasztásra kerül a sor, szépen összenyomható lesz a két fél.

-Sütőpapírral leterített sütőlapra rakosgattam, tojásfehérjével lekentem, földimogyoró forgácsokat szórtam a tetejére.
-170°C-ra előmelegített sütőben kb 8-10 perc alatt megsült.Miután kihűlt, a csokoládét az olajjal vízgőz felett megolvasztottam belemártottam a  téglalapokat és négyzeteket.
-Rácson megszáradt.
-Fém süteményes dobozba kerültek, akár ajándéknak is szánható.



          fém süteményes doboz




                                                                     eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: