2015. 11. 05.

Karácsonyi sütipecsétes keksz




Hozzávalók:



a fehér tésztához
30dkg  tönkölybúza liszt világos
12dkg cukor
10dkg vaj
1db     citrom reszelt héja
1db     vanília rúd kikapart magja
1db     tojás


a mézes tésztához
30dkg  tönkölybúza liszt világos
7dkg    cukor
5dkg    méz-olvasztva
10dkg  vaj
1db      citrom reszelt héja
1db      vanília rúd kikapart magja
1db      tojás


a zöld tésztához
28dkg  tönkölybúza liszt világos
2dkg    matcha tea por
12dkg cukor
10dkg vaj
1db     citrom reszelt héja
1db     vanília rúd kikapart magja
1db     tojás




Elkészítés:

-Mindhárom tésztát külön külön készítettem el és külön nyújtottam ki.
-A  zöld tésztánál a lisztbe kevertem el a teaport, a többi lépés már uaz.
-A mézes tésztánál a felolvasztott mézet összekevertem a tojással, a többi lépés uaz.


-A  felkockázott HIDEG vajat gyors mozdulatokkal elmorzsoltam a liszttel, majd hozzáadtam a cukrot, citrom héjat, vaníliát.
-A tojás hozzáadásával összeállítottam a tésztát.
-A tésztát tetővel lezárt tálban hűtőszekrényben 1órát pihentettem.
-A tésztát  kinyújtottam kb  fél cm vastagra  és  sütipecséttel  mintáztam. Sütőpapírral leterített sütőlapon
180°C-ara előmelegített sütőben kb  8-10 perc alatt megsült.
-Kívül roppanós belül puha kekszek készültek ami  jól záródó süteményes dobozban sokáig eltartható



             a sütipecsét megvásárolható a sutnifozni konyhafelszerelési webshopban



A   sütipecsét használata:   a pecséthez tartozó  hengerrel a tésztából  6 cm-es köröket kiszúrtam, majd a hengeren keresztül megpecsételtem a 6 mintával. A pecsétet kiemelve a hengerből a szilikon mintázóhoz tapadt tésztát egy gyengéd, de határozott mozdulattal a szilikonos sütőpapírral leterített sütőlapra ejtettem. A  pecsét  nyelére gyakorolt gyengéd  de határozott ütés hatására a szilikon mintázóról a  tészta ráesik a sütőlapra, a kívánt helyre ahonnét már nem kell mozgatni, kerülve ezzel  a deformálódást.

A tészta nyújtása, sem a sütipecsét használata nem igényelt lisztezést, a tészta hidegen tartása segítette ennek elkerülését.
A sütipecséthez tartozó szilikon mintázók tárolásra a szétszedhető sütipecsétben.
Ha a tészta  nem kellően hideg,  lehűtött, a  kiszúrt, megmintázott tészta nem marad a szilikon lapon, akkor egy spatula segítségével kell a munkalapról felvenni.

 A blogon további sütipecsétes kekszek:

Háromszínű sütipecsétes keksz

Sütipecsétes keksz

Sütipecsétes tallérok

Bagoly és smiley mintás keksz



                                  eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: