2015. 11. 27.

Mézeskalács emberke zserbó





Hozzávalók:

a tésztához
35dkg   tönkölybúza liszt világos
5dkg     cukor
20dkg   vaj
1tk        só
1/2csg   élesztő-szárított
0,7dl     tej
1db       tojás


a töltelékhez
14dkg  dió-darálva
7dk      cukor
6ek      barack lekvár

tetejére
20dkg   étcsololádé
3ek       olaj







Elkészítés:

-Lisztben elkevertem a sót, cukrot, élesztőt, hozzámorzsoltam a vajat, tejjel, tojással tésztává formáztam. Három részre osztottam.
-Lisztezett munkalapon  kinyújtottam az egyik adagot, majd mézeskalács emberke sütőformába  terítettem, az oldalára is, a túl lógó részeket levágtam.
A tésztát belenyomkodtam a forma mintájába, hogy szépen vegye fel.
-Megkentem a lekvár felével, majd a cukorral összekevert dió felével.
-Kinyújtottam a második tésztát is,  ráterítettem a dióra, az oldalára nem kellett tésztát igazítani, levágtam a túl lógó darabokat.
-Erre a lapra rákentem a maradék lekvárt, majd a  maradék cukros diót.
-Kinyújtás után befedtem a maradék tésztával. Szintén levágtam a túl lógó részeket.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 35 perc alatt megsült.
-Miután kihűlt, gőz fölött megolvasztott csokoládéval amiben elkevertem az olajat bevontam.
-Amikor a csokoládé megszilárdult, egy tompa spatulával elválasztottam a tésztát az oldalától  (  minimális  tészta sérülés,  nélkül nem megy  )  a formára  egy üveglapot tettem  ami segítségével kiborítottam a formából, újabb üveglap segítségével visszafordítottam, amin szeletelhető a  Mézi  zserbó sütemény.



                                                                eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: