2016. 07. 20.

Szedres pite




Hozzávalók:


a tésztához
8dkg    ch csökkentett lisz-DW sütemény liszt
8dkg    tönkölybúza rétes liszt
                    (vagy 16dkg finom liszt)
5dkg    mandula darálva
15dkg  vaj
2dkg    DW1:4 cukorhelyetesítő
                   (vagy 8dkg cukor)
1db      tojás
1/2      citrom leve és reszelt héj

a krémhez
3dkg     DW1:4 cukorhelyettesítő
                  (vagy 12 dkg  cukor)
4db       tojás sárga
5dkg     étkezési keményítő
5dl        tej
1db       vanília rúd kikapart magjai

tetejére  
30dkg   szeder



Elkészítés:

-Az összeszitált liszteket, a cukorhelyettesítővel  a hideg vajjal elmorzsoltam, hozzáadtam a  mandulát, citrom héját,  levét, tojással tésztává formáztam.
-Fél órára hűtőszekrényben pihent, majd kinyújtottam és egy  24 cm -es átmérőjű kivehető aljjal rendelkező  piteformába simítottam.
-180°C ra előmelegített sütőben sütőpapírra borított  kerámia sütőbab nehezékkel  10 percig sütöttem, majd ezt  eltávolítva még kb 5-6 percig sült.
-Miután kihűlt, ráöntöttem a krémet, megszórtam  szederrel, 1-2 óra  hűtés után fogyasztható.

-Krémhez  a tejet a vanília magjaival felforraltam.
-Csomómenetesre kevertem a tojás sárgákat a cukorhelyettesítővel és az étkezési keményítővel.
-A  tejet a tojásos keverékhez öntöttem, folyamatos keveréssel, lassú tűzön besűrítettem.
-Miután langyosra hűlt a megsült tésztára öntöttem.























Nincsenek megjegyzések: