2016. 07. 31.

Pávaszem-ch csökkentetten





Pávaszem diós és mákos töltelékkel, ch csökkentetten.

Hozzávalók:

a tésztához
34dkg      ch csökkentett  liszt-DW sütemény liszt
34dkg      tönkölybúza liszt világos
5db          tojás sárgája
2,5dkg     élesztő-friss
3,5dl        tej
5dkg       DW 1:4-ben negyedannyi cukorhelyettesítő
24dkg     vaj
1tk          cukor



a diós töltelékhez
3db           tojás fehérje
12dkg      dió-darálva
4dkg         DW 1:4-ben negyedannyi cukorhelyettesítő



a mákos töltelékhez
3db          tojás fehérje
12dkg      mák-darálva
4dkg        DW 1:4-ben negyedannyi cukorhelyettesítő


70dkg meggy-magozva
meggy lekvár

**a ch csökkentett liszt több folyadékot vesz fel


Elkészítés:

-Tésztához  a liszteket összeszitáltam,  elmorzsoltam benne a vajat,  hozzáadtam a kevés tejben cukorral felfutott élesztőt, majd a többi hozzávalóval tésztává formáztam.
-Négy cipóba osztottam, téglalapra nyújtottam, meggy lekvárral megkentem, mindkét hosszanti  oldalán sorba sorakoztattam a meggyet, a tészta szélét ráhajtva  feltekertem mindkét oldalról egymással szembe, középen kb 2,5 cm helyet hagyva. 
-Ide került a  mák ill. a dió töltelék (2db diós és 2db  mákos lett az adagból)

-A töltelékekhez az összes tojásfehérjét felvertem, ketté osztottam  egyikbe a diót és a cukorhelyettesítőt kevertem a másikba a mákot és a cukorhelyettesítőt. Ezekkel töltöttem a feltekert rudak közepét.
-Sütőpapírral bélelt tepsiben, 190°C-ra előmelegített sütőben kb 45 perc alatt megsült.


Eszközökben partnerem a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop



Nincsenek megjegyzések: