2017. 07. 28.

Ribizlikrémes-mákkrémes kocka


Hozzávalók:


a tésztához
20dkg     tönköly liszt világos
8db         tojás
3dkg       DW1:4 cukorhelyettesítő
                    ( vagy   12 dkg  cukor )
12g         sütőpor


a ribizlikrémhez
2dl        joghurt-natúr
2dl        habtejszín
2dkg     DW 1:4 cukorhelyettesítő
                     ( vagy 8dkg cukor )
2tk        zselatin + kevés víz
30dkg   ribizli-tisztítva



a mákkrémhez
12dkg     mák-darálva
1,5dl       tej
2dkg       DW 1:4 cukorhelyettesítő  
                       ( vagy 8 dkg cukor )
3db         tojás sárgája  ( a maradék fehérje egyéb módon hasznosul )
2dl          habtejszín
1tk          zselatin + kevés víz



Elkészítés:

A tészta elkészítése
-A tésztához a tojás fehérjével, cukorhelyettesítővel, habot vertem, majd belekevertem a tojások sárgáját, végül a sütőporos lisztet.
-A masszából 4 db 25x25 cm-es lapot sütöttem.

A ribizlikrém elkészítése
-A joghurtot összeforraltam a cukorpótlóval, 20 dkg összetört ribizlivel. Miután  kihűlt, hozzákevertem a habbá vert tejszínt, a hideg vízben megduzzasztott, majd felmelegített zselatinnal.

A mákkrém elkészítése
-A mákot a leforráztam a tejjel, sűrűre főztem.  
-Vízgőz felett a tojássárgáját a cukorhelyettesítővel besűrítettem, kihűtöttem.
-A kihűlt mákot, a kihűlt tojáskrémet összekevertem, hozzáadtam a habbá vert tejszínt, a hideg vízben megduzzasztott, majd felmelegített zselatint.

Összeállítás

25x25 cm-es kivehető aljjal rendelkező sütőformába visszaraktam egy lapot, rákentem a mákkrém felét, amire egy újabb lapot fektettem erre került ribizlikrém fele és a maradék ribizli felével megszórtam.
3.lap, maradék mákkrém, 4.lap  és a  maradék ribizlikrém-ribizli  következett.
Tálalásig hűtőszekrényben dermedt.


Nincsenek megjegyzések: