2016. 03. 23.

Medvehagymás kalács

Hozzávalók:

a tésztához
19dkg    tönkölybúza fehér liszt
19dkg    rétes liszt
17dkg    kenyér liszt
1ek        só
2,5dkg   élesztő- friss
1dl         tej
1tk         cukor
6dkg      vaj
2db        tojás
2dl         tejszín

a töltelékhez
12,5 dkg    sajtkrém
1csokor     medvehagyma

a tetejére
1db        tojás
2dkg      fekete szezámmag



Elkészítés:


-Langyos tejben, cukorral  felfuttattam az élesztőt,  a medvehagymát finomra aprítottam.
-Liszteket összeszitáltam a sóval, hozzáadtam a tojásokat, tejszínt, felfutott élesztőt.
-Alaposan összedagasztottam, majd a dagasztás vége felé apránként hozzáadtam a medvehagymával összekevert vajat. ( csak a fele medvehagymát kevertem össze a vajjal )
-Tetővel lezárt kelesztő tálban duplájára kelesztettem.
-Miután megkelt, enyhén lisztezett munkalapon átgyúrtam, félbe vettem a tésztát.
-Az egyik felét nyolc adagra osztottam, a másik felét öt adagra. Gömbölyítettem, és még 15 percet pihentettem.
-Amíg a tészta pihent a sajtkrémet összekevertem a maradék medvehagymával.
-Pihentetés után minden  gombócot kicsit kilapítottam és egy kevés medvehagymás sajtkrémet kentem rá. Összecsomagoltam a gombócokat, kicsit meggömbölyítettem.
-A nyolc kicsi gömböt leraktam a szögletes sütőforma-26x13x6,5-cm aljára, az öt nagyobb gömböt a kicsiken osztottam el.
-A sütőformát sem zsiradékkal kikenni, sem sütőpapírral kibélelni nem kell, tapadásmentes, magas minőséggel bír.
-Még kelesztettem 35 percet, majd felvert tojással lekentem, fekete szezámmaggal megszórtam, vizzel lespriceltem.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 45 perc alatt megsült.
-Húsvéti sonka mellé  vagy csak reggelire finom, sós, fűszeres kalács.






Nincsenek megjegyzések: