2016. 03. 10.

Gombóc kalács



Hozzávalók:

20dkg     finom liszt
20dkg     kenyér liszt
20dkg     rétes liszt
2,5dkg    élesztő-friss
2dl          tejszín
1db         tojás sárgája
1db         tojás
2dkg       vaj
1dl          tej
5dkg       cukor
1tk          só

tetejére 
1db    tojás-lekenésre
3dkg  világos szezámmag
3dkg  fekete szezámmag
3dkg   mák egész



Elkészítés:

-Kevés tejben elkevertem egy kicsi cukrot, majd az élesztőt belemorzsolva, felfutott.
-Liszteket összeszitáltam a sóval, belekevertem a tojásokat, cukrot, tejszínt, felfutott élesztőt, maradék tejet. Összedagasztottam, a vége felé hozzáadtam a puha vajat.  Lezárt kelesztő tálban duplájára kelesztettem.
-Munkalapra fordítottam, két részre osztottam a tésztát. 
-Az egyik adagot 8 részre osztottam,  a másikat  16 részre, gömbölyítettem és további 40 percet pihentettem.
-Sütőpapírral leterített sütőlapra kör alakra körbe raktam a 8 nagyobb gömböt.
-Majd  a 16  kisebből nyolcat a kör belső felére osztottam el,  nyolcat a kör külső felére rakosgattam.
-Tetejét tojással  lekentem és megszórtam a magokkal.
-Már nem kelesztettem, 180°C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsült.
-Finom foszlós akár húsvéti sonka mellé is. Lehet fűszerezni mint a blogon lévő fűszeres kalácsot.


                                                                 eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: