2016. 03. 13.

Fatörzs keksz






Hozzávalók:

a tésztához
45dkg    tönkölybúza liszt világos
15dkg    dió-darálva
15dkg    cukor
25dkg    vaj
6g          sütőpor
2db        tojás sárga



a töltelékhez
3ek    kakaópor
3ek    barna cukor
2db   tojás fehérje

a tetejére
5dkg földimogyoró krokant


Elkészítés:


-A lisztben elmorzsoltam a vajat, majd a többi alapanyag hozzáadásával összeállítom a tésztát, amit egy éjszakára hűtőszekrényben pihentettem.
-A  fatörzs közepének kialakításához lecsíptem egy darabot amiből egy kb  1,5 cm átmérőjű 30 cm hosszú hengert formáztam.
-Egy újabb darabot csíptem, amit  téglalappá nyújtottam,( a vastagsága és  mérete ahogy sikerült ) megkentem tojásfehérjével, rászórtam egy kevés kakaóval összekevert cukrot. Ezt a lapot a henger  köré tekertem.
-Egy újabb adagot csíptem, nyújtottam, megkentem, megszórtam, a kialakult hengerre tekertem.
-Addig folytattam míg a tészta el nem fogyott.
-Mivel a fa törzse sem szabályos körökből  áll, a tészta tétegek vastagságát sem egyformára alakítottam.
-A végén a külső részét megkentem a maradék tojás fehérjével és krokántba forgattam.
-A hengert még  2 órára visszaraktam a hűtőszekrénybe, majd kb 2 cm vastagra szeltem.
-Sütőlapon 180°C-ra előmelegített sütőben kb 14 perc alatt megsült.





                                                                      eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: