2017. 08. 12.

Aszalványos-magos bagett






Aszalványos, magos, csokoládés bagett kemencében sütve. Kívül ropogós, belül foszlós, puha. Gyorsan elillanó darabok voltak.


Hozzávalók:

40dkg    tönköly liszt világos
20dkg    rétes liszt
3dkg      DW1:4  negyedannyi cukorhelyettesítő
                ( vagy 12 dkg   cukor )
2db        tojásárga
3dl         tej
2,5 dkg  élesztő
1tk         cukor
7dkg      vaj
20dkg   vegyesen: aszalt fekete cseresznye, mazsola, mogyoró, mandula, csokoládé darab    
vaj        hajtogatáshoz                                                                                                 




Elkészítés:

-Kevés tejben, cukorral, az élesztőt felfuttattam.
-Lisztben elkevertem, a felfutott élesztőt, tojássárgát, tejet, cukorpótlót, vajat.
-Alaposan összedagasztottam
-A dagasztás vége felé belekevertem a durvára vágott magokat és aszalt gyümölcsöket. ( Csak az olvadó csokoládétól lett barna, kakaó nem került bele. )
-Duplájára kelesztettem.
-Háromszor hajtogattam, minden hajtogatásnál megkentem olvasztott vajjal, hajtogatások között 15 perc pihentetéssel hűtőszekrényben.
-Az utolsó pihentetés után   négy részre vágtam, kinyújtottam, feltekertem bagett formába  került, ( a többi három is )  kicsit bevágtam.
-A formában még 30 percet kelt, nem kentem le.
-Kemencében sült, magas hőfokon rövid ideig.


Kívül ropogós, belül foszlós, nagyon finom.








 

Nincsenek megjegyzések: