2015. 05. 31.

Túrós pite epres-rebarbarás öntettel

A tészta ugyan vastag, de omlós és puha, az epres-rebarbarás öntettel nagyon finom.


Hozzávalók:


a tésztához
50dkg  liszt
18dkg  cukor
1tk       só
20dkg  vaj
2db      tojás
1csg    sütőpor
2ek     tejföl
1db     tojás a  lekenéshez

a töltelékhez
1kg      túró
5db      tojás
18dkg  cukor
1db      vanília kikapart magja
5ek      tejföl


az öntethez
20dkg    eper 
10dkg    rebarbara
3ek        cukor


Elkészítés:

Az átszitált lisztet elkevertem a sóval, cukorral majd hozzáadtam a hideg  vajat és a sütőport.  Gyorsan összemorzsoltam,  a tojás és tejföl hozzáadásával tésztává gyúrtam.
1órát hűtőszekrényben  pihentettem.
A pihentetett tésztát két részre osztottam  majd  enyhén lisztezett munkalapon kinyújtottam az egyik adagot,  sütőpapírral bélelt  40x28 cm-es  tepsibe  tettem, ez lett az alsó lap.
A tészta tetejét megkentem felvert tojással-ne szívja majd be a tölteléket,  175 °C-ra előmelegített sütőben 10 perc alatt elősütöttem.
Majd rá a tölteléket és befedtem a másik adag tésztából nyújtott lappal. Ezt is megkentem a felvert tojással.
180°C-os sütőben kb 30-35 perc alatt megsült.
Miután kihűlt az öntetettel tálaltam.

Amíg a tészta pihent elkészítettem a tölteléket.
A tojássárgáját elkevertem a cukorral, hozzáadtam a kikapart vanília magot, belekevertem a túrót és a tejfölt.
A tojás fehérjéből kemény habot vertem és a túrós  keveréket lazítottam vele.

Amíg a tészta sült elkészítettem az öntetet.
Az epret és a rebarbarát apróra vágtam, rászórtam a cukrot és puhára főztem,  félpuha állapotban botmixerrel összeturmixoltam.
Miután kihűlt, a  tálaláskor  felszeletelt pitére  öntöttem.

















                                                                          eszközök tálaláshoz
  

Nincsenek megjegyzések: