2015. 05. 12.

Kókuszos-fehér csokoládés hatlapos

Kicsit több munka van vele mint egy gyorsan összekavarható sütivel de érdemes vele  bíbelődni, főleg ha nagyobb vendégség várható, kiadós sütemény.


Hozzávalók:

a tésztához
50dkg    liszt
10dkg    cukor
15dkg    vaj
3dkg      kakaópor
2dkg      szalalkáli
2db        tojás
3ek        tejföl

a krémhez
1l         tej
25dkg  cukor
6dkg    liszt
20dkg  vaj
14dkg  kókuszreszelék

a tetejére
10dkg  fehér csokoládé
3dkg    étcsokoládé


Elkészítés:

A vajat elmorzsoltam a liszttel majd hozzáadtam a cukrot és a kakaóport.
A szalalkálit feloldottam a tejfölben, majd a belekevertem a tojásokat is és a tésztához adtam.  
Összegyúrtam és szobahőmérsékleten 1 órát pihentettem, majd 6 részre osztottam és kb 20x30 cm-es lapokat nyújtottam amik sütőlapon 190°C-ra előmelegített sütőben 6-8 perc alatt megsültek.

A krémhez a lisztet és a tej 1/3 részét a Mix Fix-el csomómentesre összeráztam.
A maradék tejet felforraltam,  hozzáadtam  cukrot, a csomómentes pépet, a kókuszreszeléket és sűrű  krémmé főztem.
Már nem  forró, de még nem is langyos állapotban belekevertem a vajat.
Mikor a krém már kihűlt, egymásra rétegeztem a  lapokkal.
Tetejére  vízgőz felett olvasztott fehér  csoki került, azután megcsorgattam  olvasztott étcsokoládéval.
1 nap után szeletelhető.


















          süteményes kínálók




                                                                ahol az eszközök megvásárolhatók




Nincsenek megjegyzések: