2015. 06. 08.

Köleses meggyes kocka

Hozzávalók:

20dkg  köles
6dl       tej
6dkg    vaj
25dkg  túró
9dkg    kókuszvirág cukor-vagy 15dkg cukor
4db      tojás
1/2csg sütőpor
1db     citrom reszelt héja
50dkg meggy-magozva


Elkészítés:

A kölest bőséges vízbe áztattam kb 1 órára, majd sűrű szitán leszűrtem, tejben megfőztem. Állaga sűrű lett de keverhető-laza burgonyapürére hasonlító-  Még melegen hozzáadtam a vajat és a cukrot.
A  kihűlt köleshez adtam, a tojássárgával elkevert túrót, belekerült a reszelt citrom héj is. A masszát felvert tojásfehérjével lazítottam, kíméletesen  összekevertem,  sütőpapírral bélelt  24x24 cm-es sütőformába   öntöttem és tetejére halmoztam a meggyet.
180°C-ra előmelegített sütőben kb 40-45 perc alatt megsült.
A meggy szemek -mint a lisztes pitéknél gyakori  elsüllyednek  a liszt  tengerben, itt  szépen fent maradtak sütés végére is tészta tetején, szeleteléskor potyogott le némelyik.

Az ötlet kisebb változtatással innen. Köszönet érte.















          eszközök sütéshez




                                                                ahol az eszközök megvásárolhatók



Nincsenek megjegyzések: