2015. 06. 14.

Epres-rebarbarás pite

Hozzávalók:


a tésztához
13dkg   finom liszt
13dkg   durum liszt
13dkg   graham liszt
10dkg   vaj
10dkg   kókuszvirág cukor-vagy 15 dkg cukor
2db       tojás
2ek       tejföl
4ek       kókuszreszelék-opcionális


a töltelékhez
50dkg    eper
50dkg    rebarbara
5dkg      kókuszvirág cukor-vagy 10dkg  cukor
1,5dl      víz
2ek        étkezési keményítő

Elkészítés:

A tészta hozzávalóiból  omlós tésztát gyúrtam, majd 1/2 órát hűtőszekrényben pihentettem.  A tésztát  nyújtás előtt egy  nagyobb és egy kisebb  részre osztottam. A kevesebbet félre raktam díszítéshez.
Enyhén lisztezett munkalapon a  nagyobbik tésztát kinyújtottan és egy  30 cm -es  pitesütőbe terítettem.
Ráöntöttem a  tölteléket, majd a kisebb tésztából virág kiszúróval  megmintáztam a tetejét.
180°C-ra előmelegített sütőben kb 35-40 perc alatt megsült.

A töltelékhez a 1dl vízben  elkevertem a cukrot, majd megpároltam benne az apróra vágott epret és rebarbarát.
A maradék vízzel csomómentesre kevertem az étkezési keményítőt és  az  eperre öntöttem, besűrűsödött.
A tésztára szórtam a kókusz reszeléket majd rákerült az öntet is.













                                                                       eszközök sütéshez

Nincsenek megjegyzések: