2015. 06. 17.

Cseresznyés kevert

Gyorsan összeállítható  sütemény, amíg a cseresznyét kimagozzuk a mixer is összekeveri az a hozzávalókat.
Gyümölcsös keverteknél is  érdemes a  finom lisztet lecserélni, ízvilágban nem kapunk rosszabbat, sőt.


Hozzávalók:

18dkg   durum liszt
18dkg   tk tönkölybúzaliszt
18dkg   cukor
30dkg   vaj
8db       tojás
1db       vanílíás cukor
1tk       fahéj
1csg     sütőpor
80dkg  cseresznye-magozva
5dkg    szeletelt mandula


Elkészítés:

A tojások sárgáját, cukrot, puha de nem olvasztott vajat krémesre kevertem.
A liszteket a sütőporral összekevertem. 
A tojások fehérjét kemény habbá vertem.
A kimagozott cseresznyét összekevertem a fahéjas vaníliás cukorral.
Majd a liszt felét a tojásos masszához adtam a másik felét a felvert tojásfehérjével váltakozva.
Sütőpapírral bélelt 26x37 cm-es tepsibe simítottam a  tészta felét, majd rá a fele cseresznyét, majd a maradék tésztát és a maradék cseresznyét.
Tetejét szeletelt mandulával megszórtam-porcukrozás helyett.
180°C-ra előmelegített sütőben kb 30-35 perc alatt megsült.
Félig a tepsiben kihűtöttem majd rácsra téve tovább hűlt.
Tálaláskor porcukrozást nem kívánt, a mandula finomabb ízt adott.



















                                                                         eszközök sütéshez





Nincsenek megjegyzések: